A farmville – és a többi hasonló játék – sikerének oka szerintem összetettebb ennél.
A neten sokáig elhanyagolt casual gamerek megbecsülése mostanában amúgy is igen kifizetődő (lsd a kongregate, armorgames és hasonlók sikerét), másrészt a facebook átlagközönsége – és a közösségi játékok legjelentősebb célcsoportja – erős átfedésben van minden idők legsikeresebb játékával (a sims franchize)

Másfajta játékélmény, másfajta játékmenet, másfajta logika – másfajta siker: a 13 – 49 nők a kulcs.
A maffia wars még kb klasszik szöveges szerepjáték (még csak nem is flash:) némi közösségi turbóval, de a farmville már csúcsra járatja a napi 10-20 percet játszom és közben a csajokkal együttműködök (és nem a verseny a lényeg!) koncepciót

És 80 millió fiatal nő (na jó, vagy 20-30 millió fiú is farmvillezik) nagyon nagy erő – kérdezd meg a fiú- és lányzenekarok menedzsereit, pl:))

Összefoglalva: a farmville (és a legtöbb klónja) ‘alkalmi’ női játékosoknak lett kitalálva.
Nem azért terjed, mert terjedésre találták ki, nem azért, mert felkeltettek egy igényt, hanem azért, mert telibe találtak egy valódi (cél)csoportot.

re: http://ping.fm/365xG