A banner rossz, a banner idegesítő, a banner kiiktatandó – az adblock megoldások népszerűsége legalábbis erre utal.
De mi lenne az internettel bannerek nélkül?

A klasszikus internet (legyen neve web1, beee:) üzleti modellje erőst leegyszerűsítve ennyi: te ingyen olvashatod az én tartalmamat, cserébe kattintasz a bannereimre (vagy legalábbis megnézed őket)
A nagy forgalom tehát sok bannermegjelenést, a banner pedig sok kattintást, vagyis sok bevételt jelent.

Ehhez viszont jó tartalom és sok olvasó kell.

A klasszik internet nyereségképlete tehát kb ez:
web1Pénz = (ContentIsKing + SEO) * banner
(banner makes the web go round – hiszen itt kerül pénz be a rendszerbe) 

 

A web2 (nevezzük közösségi médiának) üzleti modellje egyrészt egyszerűsödött, másrészt bonyolódott: például sokkal többet tudni a személyről, mint régebben (személyes adatok, közösségi kapcsolatok, retargeting…) Többek között ezért is a privacy körüli arcoskodás.

Az vagy, amit lájkolsz. És az vagy, amit az ismerőseid lájkolnak. A sok lájk pedig maga a Buzz.
(a közöségi marketinget önmagában álló (marketing)kommunikációs csatornaként kezelni viszont a dolgok erős félreértése: Why Social Media Doesn’t Matter Anymore).

A közösségi internet nyereségképlete tehát kb ez:
web2Pénz = web1pénz + (ConnectIsKing + SMO) *  buzz
(buzz makes the web2 go round)

 

p.s.: a webzéró üzleti modelljére emlékszik még valaki a Nagy DotComBukta előtti időkből?:
Csinálj egy tetszőleges honlapot, futtasd fel és
szállj ki időben, jó sok pénzzel:)

– – – – – – – – – – – – – – – –

 

A bannerek koronázatlan királya a flash. Sokan éppen ezért gyűgyölik, pedig lássuk be, elég értelmetlen az érzelmi reakció – egy technológiával szemben.
Amúgy meg természetesen nem is a technológia számít, hanem – mint minden reklámban – a kreativitás.

(Bár azért megnézném az alábbi – szerintem hibátlan – kampány bannereinek crossbrowser megvalósítását silverlight, html5 vagy bármely egyéb környezetben:)

Unbox the banner.