Mai hír a Google újabb bevásárlása – Google Acquires Real Time Ad Bidding Tech -, amely megerősít abban, hogy a banner köszöni szépen, jól van.

A bannerek közutálatnak örvendenek, és valóban csökken a hatékonyságuk. 2004 körül még volt olyan kampányunk, amelynek az első héten 10% feletti, és a teljes kampányra vonatkoztatva is 4% feletti volt a CTR-je – ezzel szemben a mai iparági átlag 0,2-0,3%

A netezők egy jó része mára banner vak, más részük különféle adblock megoldást használ, és a hirdetők is számos egyéb módját választhatják már az online jelenlétnek.
(A Pepsi például idén a Super Bowl döntő helyett a közösségi média mellett teszi le a voksát – és nem kevés pénzt)

A hatékonyabb elérést lehetővé tévő technikák – retargeting, real time bidding – és a bannerek iránt továbbra is fennálló reklámpiaci igény azonban azt mutatja, hogy kár temetni a bannert (régebben is írtam már az internet motorjáról, a bannerről)

Az online marketing egyik fundamentuma – nem kevesek bánatára:) – még sokáig köztünk marad.