A tegnapi posztban már volt szó a tudatos címadás fontosságáról.

A közösségi médiában a siker nehezen mérhető, nagyjából a megosztások, retweetek, követők száma az egyetlen számosítható adatunk.
Nézzük meg tehát, milyen címadási technikák alkalmazásával érhető el, hogy sok megosztásunk legyen.

A bulvár címadási technikák alkalmazása (Haldoklik a magyar sztár babája; vagy ugyanez egy nyelvész szemével: Belém verték, hogy mindig az állítmány van elől) sokszor segíthet, most azonban valóban legyünk tudományosak:)

A socialmediatoday tegnapi cikkében  – 7 Scientific ways to promote sharing on facebook – konkrét tippeket közöl, milyen szavak használata növelheti a megosztás valószínűségét (az ilyen körülményes megfogalmazás például biztosan nem:)

Legyen a cím egyszerű, kerüljük az olyan szavakat, mint például empiriokriticizmus, viszont szerepeljen benne szám, a ‘facebook’ és cselekvés; valamint legyen pozitív üzenete és legyen benne szex, természetesen:)

Egy másik, a retweetet érintő tudományos kutatásból pedig azt is megtudhatjuk, hogy a pont és a kettőspont sokkal hatékonyabb, mint a pontosvessző és a kérdőjel.

 

És most jöjjön a tudományos kisérlet: ennek a posztnak a címét a fentiek figyelembe vételével írtam. Holnapra kiderül, igazuk van-e a brit tudósoknak:)