A közösségi média elsősorban megosztásról szól, másodsorban megosztásról és csak harmadsorban tartalomról.
Mennyire lehet fontos akkor ennek a tartalomnak a tudatos előállítása?

Nagyon.

1,

Minél nagyobb a közösségi hálónk (twitter követőnk, facebook oldal rajongónk stb), minél hosszabb az a bizonyos long tail, annál könnyebben és annál több helyre juthat el üzenetünk. Viszont a hálózat növekedéséhez eredeti, releváns és rendszeresen publikált tartalom kell. Hálózatunk mérete elsősorban a tartalomtól függ (igaz ez a milliók által követett bulvársztárokra is: ott ők maguk a tartalom)
Vagyis fontos a tudatos rendszeresség.

2,
Másik fontos kérdés a megjelenés ideje.
Igen,ez is tartalmi kérdés. Egyszerű példával élve: egy receptszájt nyáron grillételeket, télen karácsonyi menüt posztoljon. A tartalom legyen friss és aktuális.
Vagyis fontos a tudatos időzítés is

3,
Egy jól megírt, keresőkre optimalizált szöveg előbb-utóbb viszonylag nagy valószínűséggel eljut az érdeklődőkhöz a keresőkön keresztül. A közösségi térbe szánt szövegnek nincs ideje erre: azonnal hatnia kell, különben megosztás helyett megy a süllyesztőbe.
Vagyis kulcsszavakra optimalizálás mellett fontos a tudatos címsor is.

4,
Semmire sem megy a mégoly aktuális, mégoly remek című szöveg sem, ha nehézkes a megosztása. Legyen az oldaladon retweet, facebook like, digg, iwiw stb megosztás gomb. De ez már a kötelező technikai kör.

 

Tehát a közösségi média szempontjából optimális tartalomfolyam:
Érdeklődésre számot tartó (a célcsoport számára releváns), aktuális szövegek rendszeresen közzétéve, figyelemfelkeltő címmel, jól időzítve, könnyen megoszthatóan. 

 

+1:

Figyeld, mikor, miről és mennyit beszél a célcsoportod (ez a figyelés amúgy is alapvetés a közösségi médiában)
Próbálj meg egy lépéssel előttük járni – ha jól időzítesz, úgy tűnik majd, hogy te vagy a trend, akit követni kell. És akkor követni is fognak;)

 

Mottó:

Copy is still King, Queen and everything in between! I am glad I am a copywriter. No social media campaign will replace lack-lustre copy. You either have to learn it or pay for it. Either works.

via: nickyjameson.com