Aki webre ír, igyekszik keresőbarát szöveget írni.
De mi lesz így az olvasókkal?

A keresőbarát szöveg ugye sok releváns kulcsszót tartalmaz, lehetőleg minél többször. A csupán SEO-ra tekintettel megírt szövegek éppen ezért gyakran körülményeskedőnek, túlírtnak tűnnek (ami persze még mindig jobb, mint ignorálni – vagy nem is ismerni:) – a SEO szempontokat)

Az olvasóbarát szöveg viszont lényegre törően tömör.

A rövidség alatt természetesen nem a szavak számát értem, hiszen létezik hat szavas irodalmi alkotás és 17 szavas headline is:

For sale: baby shoes, never used
( Ernest Hemingway)

At 60 miles an hour the loudest noise in this new Rolls-Royce comes from the electric clock
(David Ogilvy)

 

Akkor hogyan írjunk olvasóbarát és keresőoptimalizált szöveget? (meta tags, keywords, text links, egyéb html bűvészkedés stb nem témája ennek a posztnak, arról kérdezze rendszergazdáját, SEO konzulensét – vagy akár engem)

Írjunk lényegre törően, egyszerűen, tagoltan – vagyis írjunk az olvasónak.
Ha neki jó, a keresőknek is jó lesz:)

Ugyanis még mindig a kontent a király.